بهترین مارک هارد اکسترنال چیست؟

    مروری بر بهترین هارد های اکسترنال  

    در این مقاله به بررسی بهترین هارد های اکسترنال موجود در بازار خواهیم پرداخت. حدود 70 سال از زمانی که اولین هارد دیسک الکترونیکی با نام RAMAC اختراع شد می گذرد. ابعاد RAMAC  به اندازه یک انسان بالغ بود و تنها قابلیت ذخیره سازی 5 مگابایت اطلاعات بر روی آن وجود داشت. از آن روز تاکنون لوح های ذخیره سازی یا همان هارد دیسک ها پیوسته در حال تکامل بوده و اندازه های آن کوچک و کوچکتر شده است. امروزه هارد های اکسترنال در اندازه هایی به کوچکی کف دست، گنجایش ذخیره سازی چندین ترابایت داده الکترونیکی را دارند.

    در نتیجه به عنوان یکی از لوازم الکترونیکی بسیار کاربردی برای علاقه مندان به فیلم و بازی های رایانه ای، پژوهشگران علمی، مدیران شرکت های تجاری، وکلا و ... داشتن بهترین مارک هارد اکسترنال با قدرت و فضای ذخیره سازی بالا، یک امر ضروری است. از همین رو در ادامه به بررسی بهترین هارد های اکسترنال با توجه به ویژگی های فنی و قیمت فروش، خواهیم پرداخت. 

     

    هارد اکسترنال

     

    بهترین مدل هارد اکسترنال وسترن دیجیتال WD

    در اینجا به بررسی بهترین مدل هارد اکسترنال وسترن دیجیتال خواهیم پرداخت. در حال حاضر هارد اکسترنال وسترن دیجیتال از جمله بهترین هارد های اکسترنال به شمار می رود.  این شرکت در سال 1970 کار خود را در کالیفرنیای آمریکا شروه کرد. شرکت وسترن دیجیتال در ابتدا کار خود را با تولید فلاپی دیسک شروع کرد. دیری نپایید که پس از 17 سال موفقیت در سال 1994 موفق به دریافت نشان ISO9001 شد. شرکت وسترن دیجیتال به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شرکت های تولید هارد اکسترنال شناخته می شود. کیفیت بالای محصولات این شرکت موجب شده است که محصولات آن به فروش بالایی در سطح بین المللی برسند. امروزه هارد های اکسترنال وسترن دیجیتال در دو مدل رومیزی و قابل حمل تولید می شوند. برخی از رایج ترین مدل های این برند عبارتند از:

    •    هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل MY PASSPORT با ظرفیت 1 ترابایت با پورت 3.2 SuperSpeed USB

    •    هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل MY PASSPORT با ظرفیت 2 ترابایت با پورت SuperSpeed USB 

    هارد اکسترنال وسترن دیجیتال

    هارد اکسترنال سیگیت Seagate

    هارد اکسترنال سیگیت، در سال 2023 به عنوان یکی از بهترین برندهای هارد اکسترنال شناخته شد. این برند آمریکایی یکی از رقیب های جدی وسترن دیجیتال به شمار می رود که در سال 1978 شروع به فعالیت نمود. در سال 1982 شرکت سیگیت نخستین شعبه برون مرزی خود را در سنگاپور راه‌اندازی کرد. محصولات شرکت سیگیت همواره از نظر فنی رشد مناسبی داشته و در سال 2001 شرکت مایکروسافت از محصولات این شرکت در ایکس باکس خود استفاده کرده است. برخی از مدل های پرفروش برند هارد اکسترنال سیگیت به همراه قیمت آنها در ادامه ذکر می شود:

        هارد اکسترنال سیگیت مدل Expansion Portable ظرفیت 1 ترابایت

    •    هارد اکسترنال سیگیت مدل Expansion ظرفیت 2 ترابایت

     

    هارد اکسترنال قابل حمل

     

    بهترین مدل های هارد اکسترنال ای دیتا ADATA

    هارد اکسترنال ای دیتا نیز امروزه به عنوان یکی از برندهای محبوب و پرفروش هاردهای اکسترنال، شناخته می شود. اگر به دنبال یک هارد اکسترنال مقاوم و ضد ضربه می گردید، پیشنهاد ما به شما برند ای دیتاست. مطابق با ادعای سازنده، هاردهای اکسترنال ای دیتا می توانند به مدت 60 دقیقه در عمق 2 متری آب دوام بیاورند. علاوه بر این با توجه به طراحی خشن و خاصی که در این محصول وجود دارد، هارد اکسترنال ای دیتا مقاومت بالایی را در مقابل ضربه و شرایط سخت از خود نشان می دهد. قیمت برخی از معروفترین مدل های هارد اکسترنال ای دیتا از قرار زیر است:

    •    هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD330 ظرفیت 1 ترابایت

    •    هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD650 ظرفیت 1 ترابایت

    •    هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD650 ظرفیت 1 ترابایت

    •    هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD330 ظرفیت 2 ترابایت

    •    هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD650 ظرفیت 2 ترابایت

    •    هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD680 ظرفیت 2 ترابایت

    •    هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 PRO ظرفیت 4 ترابایت

    •    هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 PRO ظرفیت 5 ترابایت

    هارد اکسترنال ای دیتا

    بهترین قیمت هارد اکسترنال کدام است؟

    تا اینجا به معرفی بهترین هارد اکسترنال پرداختیم.  شرکت های سیلیکون پاور، وسترن دیجیتال، ای دیتا، سیگیت و توشیبا به عنوان برخی از بهترین هاردهای اکسترنال شناخته می شوند. هم‌اکنون به بررسی بهترین قیمت هارد اکسترنال در میان برندهای رایج در بازار خواهیم پرداخت. البته موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که کیفیت مواد اولیه، بسته بندی و خدمات پس از فروش محصولات شرکت های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. از سوی دیگر برای انتخاب و خرید هاردهای اکسترنال ویژگی های دیگری مثل گنجایش، ضد آب و ضد ضربه بودن هارد و ... نیز در تعیین قیمت کالا مد نظر قرار می گیرد. 

    اگر قصد خرید یک هارد اکسترنال با ظرفیت محدود 1 ترابایت را داشته باشید، هارد اکسترنال توشیبا مدل CANVIO READY  با قیمت تقریبی 2500000 تومان به عنوان یکی از برندها و مدل های مناسب به شما پیشنهاد می شود. هارد اکسترنال سیگیت مدل expansion نیز به عنوان یکی دیگر از مدل های اقتصادی بهترین هارد اکسترنال شناخته می شود. همانطور که در بالا اشاره شد این مدل هم‌اکنون با قیمت تقریبی 2600000 تومان در بازار به فروش می رسد. 

    چنانچه قصد خرید هارد اکسترنال با ظرفیت های بالاتر یعنی 2، 4، 8 و ... را داشته باشید نیز برند توشیبا و سایر برندهای ژاپنی از قیمت مناسبی نسبت به نمونه های آمریکایی و اروپایی برخوردار هستند. به طور کلی برخی از مهمترین مولفه هایی که در تعیین قیمت هاردهای اکسترنال موثر هستند عبارتند از:

    نوع حافظه 

    یکی از مهمترین موضوعاتی که در تعیین قیمت بهترین هارد اکسترنال مد نظر قرار می گیرد، نوع حافظه ای است که در هارد اکسترنال استفاده می شود. گنجایش هاردهای اکسترنال ممکن است از چندین گیگابایت تا چند ترابایت تفاوت داشته باشد. حافظه های HDD  و SSD به عنوان دو نوع اصلی حافظه در هاردهای اکسترنال شناخته می شوند. فناوری به کار رفته در رسانه های ذخیره سازی این دو نوع حافظه متفاوت بوده و این دو نوع حافظه ویژگی های متفاوتی را ارائه می دهند. در حافظه های SSD از فناوری نانو استفاده می شود. به همین دلیل نیز هاردهای اکسترنالی که در آنها از حافظه SSD استفاده شده است، سریع‌تر بوده و زمان دسترسی به اطلاعات آنها کمتر است. 

    در مقابل در ساخت حافظه های HDD  برای ذخیره سازی داده ها از تکنولوژی مکانیکی استفاده می شود. منظور از تکنولوژی مکانیکی در حافظه HDD   این است که در ساخت این نوع حافظه از یک دیسک چرخان با سرعت های مختلف استفاده می شود. با استفاده از دیسک چرخان، داده ها بر روی یک صفحه مغناطیسی ثبت می شود. ظرفیت بالا و عمر طولانی به عنوان دو ویژگی اصلی برای هاردهای اکسترنال HDD   شناخته می شوند.

    به دلیل سرعت بالا و عملکرد مطمئن تر، هاردهایی که در آنها از حافظه SSD استفاده شده است، محبوبیت بیشتری نسبت به سایر نمونه ها دارند.

    سرعت و عملکرد 

    بدون تردید یکی دیگر از مولفه های مهمی که باید در انتخاب بهترین هارد اکسترنال مد نظر قرار گیرد، سرعت و عملکرد هارد است. باید توجه داشت که اصولاً در هاردهای اکسترنال پردازش اطلاعات صورت نمی گیرد. هاردهای اکسترنال برای ذخیره سازی و دسترسی به اطلاعات تولید می شوند. سرعت ذخیره سازی و دسترسی به اطلاعات هاردهای اکسترنال از اهمیت بالایی برخوردار است. همانطور که اشاره شد سرعت عملکرد هاردهای اکسترنالی که در آنها از حافظه SSD یا همان فناوری نانو استفاده شده است، نسبت به سرعت عملکرد هاردهای HDD یا مکانیکی بیشتر است. 

    دوام و قابلیت حمل 

    روشن است که هاردهای اکسترنال وظیفه مهمی را به دوش می کشند و آن حفاظت از داده هاست. بسیاری از مردم اطلاعات مهم زندگی خود مثل عکس های شخصی، اسناد رسمی و ... را بر روی هاردهای اکسترنال ذخیره سازی می کنند. به همین خاطر دوام و مقاومت هارد اکسترنال در برابر ضربه، رطوبت، حرارت و ... از اهمیت در خور توجهی برخوردار است. 

    از طرف دیگر بهترین مارک هارد اکسترنال باید به سادگی قابل حمل باشد. امروزه دو نوع هارد اکسترنال رومیزی (غیر قابل حمل) و قابل حمل تولید می شود. هاردهای رومیزی معمولاً از برق خانگی برای عمل کردن و شارژ شدن استفاده می کنند. امروزه بسیاری از مدل های هارد اکسترنال با ضمانت نامه مقاومت در برابر ضربه و آب تولید می شوند. به عنوان برخی از مدل های ضد ضربه و ضد آب هاردهای اکسترنال می توان به موارد زیر اشاره نمود: هارد اکسترنال ضد آب و ضربه آی دیتا و سیلیکون پاور. 

    در پاسخ به این پرسش که بهترین برند هارد اکسترنال ضد ضربه کدام است؟ باید گفت: هارد اکسترنال سیگیت به عنوان بهترین هارد اکسترنال ضد ضربه شناخته می شود. هرچند هارد اکسترنال سیگیت امروزه از نظر سرعت بهترین نیست، اما از نظر مقاومت در برابر ضربه و رطوبت، به عنوان یکی از بهترین برندهای هارد اکسترنال شناخته می شود. شرکت سیگیت در سال 2006 موفق به دریافت جایزه های گوناگون در عرصه تولید ابزار دیجیتال شد و در عرصه بازار جهانی بیش از پیش شناخته شده شد. 

     

    هارد دیسک اکسترنال

     

    معرفی بهترین مارک هارد اکسترنال 

    منظور ما از بهترین هارد اکسترنال ، دستگاهی است که ویژگی های گوناگون مثل گنجایش، سرعت و مقاومت را داشته باشد. از نظر اقتصادی نیز برند و مدل مورد نظر باید دارای قیمت مناسب و پایینی باشد. به طور کلی به عنوان یک دستگاه جمع و جور و قابل حمل در میان انواع هارد اکسترنال، می توان هارد اکسترنال وسترن دیجیتال را معرفی کرد. برندهای مختلف هارد اکسترنال وسترن دیجیتال با گنجایش های متفاوت، ویژگی های ظاهری و فنی جذابی دارد که خریدار را به انتخاب این برند ترغیب می کند. در واقع اگر سوال شود که: بهترین مارک هارد اکسترنال چیست؟ باید گفت: در میان مارک های هارد اکسترنال که در ایران رایج هستند، به طور کلی دو برند وسترن دیجیتال و سیلیکون پاور از محبوبیت بیشتری برخوردارند. توصیه می شود پیش از انتخاب برند و مدل مورد نظر، با یک نفر متخصص در حوزه دیجیتال مشاوره داشته باشید.

    به عبارت دیگر برای تشخیص بهترین مارک هارد اکسترنال باید موضوعات گوناگونی را مورد نظر قرار داد. یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه داشت، خدمات پس از فروش و پشتیبانی از محصول است. به عنوان نمونه برخی از مدل های هارد اکسترنال به همراه ضمانت نامه مادام العمر تعویض فروخته می شوند. 

     

    بررسی انواع هارد اکسترنال

     

    سخن پایانی و سوالات متداول 

    بهترین هارد اکسترنال با توجه به مولفه های گوناگونی تعیین می شود. برندهای سیلیکون پاور، وسترن دیجیتال و توشیبا به عنوان برخی از برندهای رایج و شناخته شده در زمینه تولید انواع هاردهای اکسترنال به شمار می روند. قیمت هاردهای اکسترنال سیگیت و توشیبا نسبت به محصولات آمریکایی و اروپایی ارزان تر است. به طور کلی از دو نوع حافظه HDD  وSSD  برای تولید هارد اکسترنال استفاده می شود.  برای ذخیره سازی داده ها در هاردهای اکسترنال HDD از دیسک های چرخشی و یک سیستم مکانیکی ثبت اطلاعات استفاده می شود. این در حالی است که حافظه SSD بر مبنای استفاده از فناوری نانو اختراع شده است. 

    امروزه ظرفیت و گنجایش هاردهای اکسترنال از چند صد گیگابایت تا چندین ترابایت متفاوت است. اصولاً هرچه فضای ذخیره سازی در یک هارد اکسترنال  بیشتر باشد، قیمت آن هارد نیز بیشتر است. ویژگی های دیگر نیز مثل ضد ضربه و ضد آب بودن، یا وجود پشتیبانی پس از فروش در تعیین قیمت هارد اکسترنال موثر است. 

    سوال؛ از نظر مقرون به صرفه بودن، بهترین هارد اکسترنال چیست؟ هارد اکسترنال توشیبا و سیگیت به عنوان دو برند معروف تولید‌ کننده هاردهای اکسترنال با قیمت مناسب شناخته می شوند. 

    سوال؛ برای خرید بهترین هارد اکسترنال ، باید به چه ویژگی هایی توجه نمود؟ برخی از مهمترین ویژگی های هارد اکسترنال که باید در هنگام خرید به آن توجه نمود عبارتند از: گنجایش و فضای ذخیره سازی، طراحی و مقاومت در برابر ضربه و رطوبت، تراشه های به کار رفته و سرعت بارگذاری، قیمت، پشتیبانی و خدمات پس از فروش، بسته بندی، تبلیغات برند و ... . توصیه می شود پیش از انتخاب برند مورد نظر، با یک نفر متخصص مشاوره داشته باشید. 

    مدیر ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    گفتگوی آنلاین
    شروع گفتگو
    خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟